Puteți face cumpărături online folosind dispozitive conectate la Internet: smartphone, tabletă sau computer. Înainte de prima achiziție, verificați dacă cardul dvs. are conectată posibilitatea de a plăti online și setați o limită pentru plățile în Internet.
Ați găsit produsul, l-ați adăugat în coș și ați selectat opțiunea „Plătiți cu cardul”. Ce urmează?
Dacă cumpărați adesea bunuri sau servicii într-un singur loc, pentru comoditate, puteți salva acolo detaliile cardului de plată sau ale cardurilor. Aceasta vă va scuti să introduceți detaliile complete ale cardului (număr, data expirării și codul CVC2) de fiecare dată când plătiți. Pentru a plăti cumpărăturile folosind un card de plată salvat pe site sau în aplicația mobilă, trebuie să selectați cardul și, dacă este necesar, să confirmați operațiunea.
Protocolul 3D Secure este utilizat pentru a proteja plata pe Internet. Când plătiți pentru achiziții online, vi se cere să introduceți detaliile cardului (număr, data expirării, codul CVC2, uneori numele și prenumele). Aceste date se conțin
direct pe card și se presupune că numai dvs. le aveți. Dar dacă v-ați pierdut cardul și acesta a ajuns în mâinile escrocilor? Pentru a crește securitatea plății online, 3D Secure mai adaugă un pas între introducerea datelor cardului și plata efectivă, și anume verificarea utilizatorului de către banca care a emis cardul. În acest scop se folosește o parolă unică, pe care banca o trimite într-un mesaj SMS și care trebuie introdusă pe site, sau confirmarea prin biometrie în mobile banking. Astfel, banca se poate asigura că dvs., și nu altcineva, folosește cardul.

Tehnologia Mastercard SecureCode a fost dezvoltată pe baza protocolului 3D Secure pentru a proteja plățile online cu cardul Mastercard. Pentru a confirma achiziția cu cardul Mastercard, se introduce un cod unic.
Mastercard a îmbunătățit această tehnologie, care acum se numește Mastercard Identity Check. Pe măsură ce din ce în ce mai multe achiziții online se fac de pe un telefon mobil, tehnologia Mastercard Identity Check este adaptată la maximum la mediul mobil. Datorită Mastercard Identity Check, banca poate verifica că dvs. sunteți cel care efectuează plata online, utilizând datele biometrice (scanare amprente, Face ID etc.), prin aplicația mobilă a băncii. Pentru a confirma achiziția, nu este nevoie să introduceți codul digital din SMS, deoarece atunci când intrați în aplicația mobilă, de exemplu, prin amprentă, banca este sigură că acesta este întradevăr cardul dvs. și că dvs. sunteți cel care efectuează plata. În plus, banca poate verifica de pe ce dispozitiv s-a făcut autentificarea și unde exact în acel moment se află dispozitivul (geolocalizarea acestuia) pentru a se asigura încă o dată că dvs. sunteți cel care efectuează plata.
Chargeback (eng. chargeback – returnare a fondurilor) este o procedură de returnare a fondurilor în cazul acțiunilor ilegale ale vânzătorului sau a altor activități frauduloase pe Internet, de exemplu, dacă un produs sau serviciu nu a fost furnizat, a fost furnizat incomplet sau nu corespunde așteptărilor dumneavoastră. Pentru a returna fondurile, trebuie să contactați banca care a emis cardul, să scrieți o cerere și să dovediți că vânzătorul și-a îndeplinit parțial sau nu și-a îndeplinit obligațiile. Condițiile detaliate de returnare a fondurilor sunt stabilite de banca care a emis cardul.
IMPORTANT. Transferul card-la-card nu vă garantează posibilitatea de a returna fonduri pe card. O astfel de tranzacție este considerată voluntară, veți putea returna fonduri pe card doar dacă destinatarul-vânzătorul este de acord.