Astfel sunteți în siguranță atunci când vine vorba despre tranzacții neautorizate.
În cazul unor tranzacții neautorizate
- Verificați regulat extrasul de cont și plățile prin internet/mobile banking și activați serviciul SMS notificare pentru notificări despre tranzacții.
- Dacă există tranzacții neautorizate, adresați-vă urgent băncii emitente pentru blocarea cardului. Banca va emite un card nou.
- Următorul pas este să contestați tranzacția prin mobile banking, internet banking sau direct la bancă.
- Banca emitentă va începe procesul de dispută.
În cazul tranzacțiilor neonorate
- Primul pas este să identificați tranzacția în extrasul dvs de cont.
- Inițiați procesul de rambursare cu respectivul comerciant, pentru a primi banii înapoi sau pentru a primi produsul sau serviciul.
- Dacă situația nu poate fi rezolvată cu comerciantului, urmatorul pas este să solicitață ca tranzacția să fie disputată prin intermediul băncii emitente.
- Este posibil ca banca emitentă să solicite documente adiționale (contract, bilet de avion, chitanțe etc.) aferent plății.
- Dacă solicitarea de rambursare este validă, banii vor fi returnați în contul dvs.
În cazul unui card furat
- Trebuie să contactați banca emitentă în cel mai scurt timp, să raportați cardul furat și să solicitați blocarea acestuia.
- Dacă ați depistat tranzacții frauduloase cu cardul înainte de blocarea acestuia, trebuie să faceți o contestație. Răspunderea este limitată în termeni legali.
Pentru a evita orice tip de activitate frauduloasă, activați serviciul SMS notificare și veți fi anunțat de fiecare dată când cardul dvs este utilizat.
În acest mod, sunteți la curent non-stop cu situația banilor din cont, iar aceștia sunt în siguranță zi de zi.