Skip to Content

Q: Cum pot obține un card Mastercard?

A: Cardurile Mastercard® sunt emise de toate instituţiile financiare importante. Pentru a afla care card Mastercard® vi se potriveşte mai bine nevoilor dvs, accesați secţiunea Cardurile de plată, unde veți găsi informaţiile despre cardurile Mastercard şi datele pentru contactarea băncilor emitente.

Q: Pot plăti furnizorii de servicii care acceptă Mastercard direct de pe acest site? 

A: Nu. Pentru a plăti o factură, vă rugăm să vizitați site-ul furnizorului de servicii pentru instrucțiuni cu privire la modul de a face plata. 

Q: Trebuie să plătesc o taxă când plătesc facturi folosind un card Mastercard? 

A: Mastercard nu percepe o taxă pentru plata facturilor. În timp ce majoritatea furnizorilor de servicii nu percep o taxă pentru plata serviciilor cu cardul, este bine să vă asigurați de acest lucru contactând direct furnizorul.  

Q: Cum plătesc o factură cu un card Mastercard? 

A: Vă rugăm să contactați furnizorul de servicii pentru a efectua o plată electronică. Mulți dintre aceștia oferă această opțiune de plată prin intermediul site-urilor lor web sau prin aplicații dedicate. 

Q: Cât de des pot efectua plăți automate ale facturilor, și când sunt plătite? 

A: Plata automată a facturii este un aranjament care se face cu furnizorul de servicii, astfel încât va trebui să intrați în contact direct cu el pentru a aranja sumele de plată și programarea. Fiecare furnizor de servicii are un procedeu propriu pentru plata automată a facturilor. 

Q: Există o limită a numărului de plăți automate a facturilor pe care le pot face cu un card Mastercard? 

A: Nu, dar puteți fi limitat în a face cheltuieli de pe cardul dvs Mastercard dacă acest lucru ar determina depășirea limitei setate de banca emitentă. 

Q: Cine mi-a emis cardul? 

A: Veți găsi informații despre emitent pe partea din spate a cardului Mastercard. 

Q: Ce carduri pot folosi pentru a plăti facturile? 

A: Puteți folosi orice card de debit sau credit cu sigla Mastercard pe el. Vă recomandăm să verificați cu fiecare furnizor acceptarea tipului dvs de card. 

Q: Ce este plata automată a facturii? 

A: Plata automată a facturii vă poate ajuta să evitați taxele de întârziere la plată și alte penalități, permițând furnizorilor de servicii selectați de dvs să extragă automat bani din contul dvs Mastercard în mod regulat. 

Q: Ce este plata manuală a facturii? 

A: În cazul plății manuale a facturii, aveți libertatea de a alege suma de plată și data la care doriți să efectuați plata. De fiecare dată când o factură ajunge la termen, puteți iniția procesul de plată. 

Q: Dacă mă înscriu pentru plata automată a facturii, voi continua să primesc factura? 

A: Plata automată a facturii este un aranjament pe care îl faceți cu furnizorul de servicii selectat, astfel încât va trebui să intrați în contact direct (prin telefon sau online) cu el pentru a aranja sumele de plată și programarea. Cei mai mulți furnizori de servicii continuă să trimită factura care indică suma totală care se va percepe. Cu toate acestea, unii furnizori vă dau libertatea să alegeți primirea unei facturi electronice. 

Q: Ce informații îmi va cere furnizorul de servicii? 

A: În mod obișnuit, furnizorul de servicii vă va cere numărul de card Mastercard și data expirării. Pentru plata automată a facturii, furnizorul ar putea să îți ceară și suma de bani pe care o poate încasa automat și data specifică la care veți fi facturat în fiecare lună.  Notă - Nu toți furnizorii îți vor permite selectarea datei . În plus, alți furnizori s-ar putea să îți ceară alte informații precum semnătura. 

Q: Ce se întâmplă dacă se schimbă informațiile referitoare la cardul meu Mastercard? 

A: Informațiile de cont Mastercard se pot schimba din cauza unui card pierdut sau furat, expirarea cardului sau un upgrade la un nou produs. Pentru a preveni întreruperea serviciului, trebuie să contactați fiecare furnizor de servicii și să le dați noile date de cont.  

Q: Ce se întâmplă dacă nu sunt de acord cu o sumă de plată efectuată către un furnizor de pe cardul meu Mastercard? 

A: Se recomandă să examinați fiecare factură pe care furnizorul v-o trimite înainte de orice plată efectuată cu cardul dvs Mastercard. Cu toate acestea, în cazul în care există o eroare sau întrebare cu privire la o plată facturată pe card, contactați imediat serviciul de facturare pentru a rezolva discrepanțele de plată.

Q: Sunt cardurile Mastercard acceptate în întreaga lume? 

A: Da, Mastercard® este acceptat în întreaga lume la comercianţi şi la ATM-uri, unde vezi semnul Mastercard®(sau Maestro®). 

Q: Pe cine trebuie să contactez dacă am probleme cu cardul Mastercard? 

A: Dacă întâmpinați probleme cu cardul, trebuie să contactați banca emitentă, al cărei număr este tipărit pe spatele cardului. 

Q: Ce trebuie să fac dacă mi-am pierdut sau mi-a fost furat cardul? 

A: Dacă ați pierdut sau v-a fost furat cardul, trebuie să contactați imediat banca emitentă. Ca măsură de precauţie, vă sugerăm să păstrezi numărul separat de carduri/portofel. Dacă vă aflați în străinătate, vă rugăm să sunați la numărul internațional 001-636-722-7111. 

Q: Cum pot afla informații despre conturile mele curente Mastercard? 

A: Toate informaţiile specifice despre cont sunt administrate de banca emitentă. Contactați direct serviciul de relaţii cu clienţii al băncii emitente a cardului dvs. Datele de contact pot fi găsite pe spatele cardului Mastercard®, pe site-ul băncii sau pe extrasul de cont lunar primit de la bancă. 

Q: Nu ai găsit răspunsul la întrebarea ta? 

A: Vă rugăm să contactați banca emitentă întrucât doar ei vă pot oferi informații complete despre contul dvs.

Q: Cum pot obține numele comerciantului din cauza căruia care a fost compromis card meu? 

A: Mastercard se preocupă de protejarea mijloacelor bănești în conturile de card și de cercetarea cazurilor cu privire la spargerea unui cont de card. Luăm fiecare astfel de eveniment foarte serios și lucrăm îndeaproape cu agențiile de investigație. In plus, Mastercard a crescut sancțiunile pentru procesatorii de plăți pentru a se asigura că fiecare dintre aceste companii protejează datele posesorilor de carduri cu mare grijă. 

Referitor la spargerea conturilor asociate cardurilor, Mastercard nu poate determina care tranzacție la comerciant a cauzat spargerea, deoarece acest tip de date nu ne sunt furnizate. Noi vă recomandăm să contactați instituția financiară care a emis cardul Mastercard care ulterior a fost spart pentru informații. Pe spatele fiecărui card există un număr de telefon al serviciului de relaţii cu clienţii al băncii emitente a cardului dvs pe care îl puteți apela.

Q: Ce este un card cu cip EMV și modul în care această tehnologie mă poate ajuta în afacerea mea? 

A: Cardul cu cip EMV este un card încorporat cu un microcip. Este simplu de utilizat și oferă posesorilor de carduri un grad crescut de confort și securitate. Aceste carduri pot păstra chiar urmărirea achizițiilor, oferind comercianților și furnizorilor de servicii oportunități de marketing. 

Q: Sunt cardurile cu cip noi? 

A:  Toate cardurile cu cip sunt relativ noi, dar în special în Europa, comercianții pot fi mai familiarizați cu acceptarea de carduri cu cip. 

Q: Care este diferența dintre un card cu cip față de cardul cu bandă magnetică? 

A: Un card cu cip arată la fel ca unul clasic, dar are un cip încorporat. În loc să glisați cardul, introduceți cardul cip în terminal pentru a finaliza tranzacția. Cardul dvs poate avea, de asemenea, opțiunea contactless, astfel puteți atinge cardul la finalizarea comenzii atunci când există această opțiune. 

Q: Care sunt cardurile cu cip? 

A: Un card cu cip este asemănator cu cel clasic, dar include un microcip încorporat. Cip-ul conține informații care sunt criptate, astfel va fi foarte dificil de copiat sau de contrafăcut. Cardul dvs cu cip va avea, de asemenea, o bandă magnetică pe partea din spate, astfel încât să puteți continua tranzacția dacă un comerciant nu are un terminal care sa citeasca cipul sau cand tranzactia nu se poate efectua prin intermediul cipului.  

Q: Care sunt beneficiile cardului cu cip? 

A: Microcipul încorporat oferă caracteristici de securitate ridicate și alte capabilități, care nu sunt la cardurile tradiționale cu bandă magnetică. Un card cu cip este practic imposibil de falsificat. 

Q: Unde pot folosi cardul cu cip? 

A: Utilizați cardul cip în aceeași mod cum o fac comercianți la ora actuală - fie prin introducerea cardului în terminale, care sunt cu cip activat sau glisând cardul cu banda magnetică. De asemenea, puteți utiliza cardul pentru plățile online și extragerea numerarului de la ATM-uri. 

Q:Pe cine pot contacta dacă vreau mai multe informații? 

A: Pentru mai multe informații despre cardul cu cip, vă rugăm să contactați instituția financiară emitentă a cardului. 

Q: De ce să-mi schimb cardul clasic pentru unul cu cip? 

A: Deoarece cardurile cu cip oferă un plus de securitate. 

Q: Care este PIN-ul meu? 

A: Dacă ați uitat codul PIN sau doriți să-l modificați, vă rugăm să contactați instituția financiară emintentă a cardului dvs. 

Q: Cum funcționeză cip-ul? 

A: Când cardul dvs. este introdus în terminal, cipul comunică cu terminalul pentru a determina dacă cardul este autentic. De obicei, terminalul va solicita să introduceți un cod PIN pentru a valida identitatea. După aprobare, tranzacția va fi completă. 

Q: Cum pot să știu dacă cardul meu cip are tehnologia Mastercard Contactless? 

A: Tehnologia contactless e o modalitate de plata care permite comunicarea cardului cu un terminal de tip POS fara a se atinge fizic de acesta. Cardurile care dețin tehnologia Contactless vor avea înscripționat semnul "Contactless" pe el:  În cazul în care un comerciant nu are această funcționalitate, va trebui să introduci cardul cu cip și codul PIN în terminal. 

Q: De ce cardul meu are PIN? 

A: Cardul dvs are un cod PIN pentru a oferi cele mai noi caracteristici de securitate. Prin introducerea codului PIN, confirmați că sunteți utilizatorul autorizat al cardului. Nu va fi percepută o taxă pentru a utiliza PIN-ul, cu excepția cazului în care utilizați cardul pentru a extrage numerar la ATM.

Q: Ce este un program de card co-branded? 

A: Este un parteneriat care reunește Mastercard, o instituție financiară emitentă și o companie partener care dorește să își dezvolte afacerea. Cele trei lucrează împreună pentru a crea un program de card, care este apoi comercializat la baza de clienți a companiei partenere. Un card co-brand este o formă de plată care oferă un plus pentru clienții partenerului. 

Q: Ce tipuri de întreprinderi au programe de co-brand de succes? 

A: Multe industrii diferite au implementat cu succes programe co-brand inclusiv companiile aeriene, companiile de gaze, companii auto, cluburi de depozit și supermarket-uri. Un lucru pe care aceste companii au în comun este o bază tot mai mare de clienți care achiziționează produse sau servicii în mod recurent. 

Q: Cine este responsabil pentru promovarea unui card co-brand? 

A: Nivelul de sprijin oferit și gradul de responsabilitate pentru proiectarea și punerea în aplicare a solicitărilor și promoțiile de card depinde de acordul încheiat între partenerul și emitentul cardului. Mastercard are mai multe niveluri diferite de sprijin și de expertiză pentru a ajuta compania în dezvoltarea afacerii. 

Q: Cum arată cardul Mastercard co-brand? 

A: Regulile Mastercard permit ca logo-ul partenerului să fie în plin-plan pe fața cardului. Cardurile de asemenea au sigla Mastercard și trebuie să respecte anumite standarde impuse de Mastercard. Denumirea instituției emitente financiare Mastercard poate să apară, dar nu este necesar. Acestea și alte detalii de design de card vor fi stabilite de către partener și emitentul cardului. 

Q: Cum pot găsi un emitent pentru o alianță de co-brand? 

A: Primul lucru pentru a începe este cu o bancă sau instituție financiară cu care firma ta are deja o relație. Sau, Mastercard îți poate oferi o listă cu potențiale instituții financiare cu care s-au mai făcut afaceri de-a lungul anilor. 

Q: Ce rol joacă Mastercard în dezvoltarea unui program de co-brand? 

A: Acest lucru depinde de obiectivele și bugetul companiei partenere. Cu toate acestea, Mastercard dispune de un personal dedicat de specialiști co-brand cu experiență, care poate ajuta o companie să evalueze și să stabilească un parteneriat de co-brand care va îndeplini obiectivele tuturor părților implicate.

Q: Ce este Mastercard contactless? 

A: Mastercard contactless este ca și când ai bani schimbați oriunde ai merge. Simpla apropiere, la limita contactului, a cititorului contactless de la POS terminal cu cardul sau dispozitivului dvs contactless este suficientă pentru a plăti.  

Q: De ce să folosești contactless? 

A: Există multe beneficii pentru plățile contactless: 

  • Nu trebuie să vă faceți griji că nu aveți bani cash la voi. 
  • Plata Contactless este chiar mai sigura decat plata cu banii cash 
  • Dețineți o evidență mai buna a cumpărăturilor dvs decât atunci când utilizați numerar. 
  • Este rapid și ideal în locurile unde viteza este esențială, cum ar fi magazine, restaurante fast-food, benzinării și multe altele. 

Q: Unde pot face plăți contactless? 

A: Puteți plăti cu cardul contactless, oriunde vedeți simbolul Contactless. Restaurante fast food, benzinării, magazine, farmacii, stadioane și multe altele. Dacă nu este simbolul contactless pe cititor, puteți plăti în modul tradițional, prin inserarea cardului în cititor. 

Q: Cum plătesc contactless cu Mastercard? 

A: Pentru a face o achiziție, este suficient să atingeți cardul de zona în care este afișat simbolul contactless.  

Q: Pot utiliza cardul meu contactless sau un dispozitiv de plată care nu afișează logo-ul contactless? 

A: Puteți efectua plăți contactless pe orice cititor de plată contactless care afișează acest simbol  De asemenea, puteți utiliza cardurile contactless în cititoare de banda magnetică glisând cardul.  

Q: Cât de mult trebuie să apropii cardul de aparatul contactless? 

A:  Trebuie să fiți foarte aproape de cititorul contactless, la o distanță de câțiva centimetri sau mai aproape, pentru a fi siguri că cititorul va accepta tranzacția.  

Q: Cum îți vor apărea achizițiile în extrasul lunar bancar? 

A: Tranzacțiile contactless vor apărea la fel ca orice alte tranzacții în extrasul de cont sau in internet/mobile banking. 

Q: Cum funcționează? 

A: Opțiunea contactless utilizează un cip de computer încorporat și o antenă de frecvență radio. După ce atingeți cardul contactless la efectuarea plății, detaliile de plată sunt trimise în mod wireless la rețeaua Mastercard. Dacă folosiți un telefon mobil veți primi o confirmare de plată. 

Q: Ce formă poate avea un dispozitiv contactless? 

A: Pe lângă cardurile de plastic, mai există și alte tipuri de dispozitive contactless, cum ar fi: un breloc care poate fi atașat pe inelul dvs de chei, un sticker care poate fi atașat pe spatele a diferite dispozitive, ca de exemplu telefonul mobil sau brățări disponibile la festivaluri de muzică sau alte evenimente. 

Q: Trebuie să tratez cardul meu Mastercard într-un mod special? A: Folosiți cardul dvs contactless la fel ca orice alt card. Asigurați-vă că țineți o evidență a numerelor de card, datele de expirare și a numerelor de telefon de urgență. Păstraţi cardurile, precum şi datele aferente lor, în aşa mod încât să nu fie accesibile persoanelor terţe 

Q: Există vreo baterie? 

A: Nu există baterie. 

Q: Trebuie să-l pornesc/opresc? 

A: Dacă aveți un telefon mobil contactless activat, puteți activa sau dezactiva cardul.  Dacă utilizați cardul contactless acesta este întotdeauna activ. 

Q: Este sigur? 

A: Da. Plățile Contactless oferă tehnologii de criptare sigure,  la fel de sigur ca și în cazul cardului dvs obișnuit. Sunteți in siguranță. Plata contactless este cea mai simplă modalitate de plată. Nu mai trebuie să transmiteți cardul casierului, ci doar să îl apropriați de cititorul contactless aflat în fața ta.  Nici o plată accidentală  – Trebuie să fiți foarte aproape de cititorul contactless, la o distanță de câțiva centimetri sau mai aproape, pentru a fi siguri că cititorul va accepta tranzacția. Nu veți fi facturat de două ori –Tehnologia asigură că are loc o singură tranzacție atunci când suma de plată este transmisă de aparatul de casă sau introdusă de casier. 

Q: Cand este necesar PIN-ul sau semnătura? 

A: PIN-ul este necesar pentru tranzacții cu valori de peste 500 MDL 

Q: Ce se întâmplă dacă pierd cardul meu contactless sau dacă îmi este furat? 

A: Sunați imediat banca emitentă pentru asistență. Nu sunteți responsabil pentru tranzacții neautorizate din momentul în care ați raportat cardul ca fiind pierdut sau furat. 

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebarea ta? 

A: Dacă nu ați găsit un răspuns la întrebarea dvs, vă recomandăm să contactați instituția emitentă a cardului.   Există un număr de telefon al serviciului suport clienți pe partea din spate a cardului. Puteți contacta oricând Centrul de Asistență Mastercard la numărul 1-636-722-7111. 

Q: Ce impact are tranzacția Contactless pentru comerciant? 

A: Utilizarea MasterCard contactless nu afectează garanția de plată pentru comercianți. Normele existente în vigoare pentru produsul/categoria de comerciant în care are loc tranzacția continuă să se aplice atunci când se utilizează tehnologia contactless. 

Q: Cum funcționează tehnologia contactless? 

A: În cazul unei tranzacții contactless, datele sunt transmise prin intermediul tehnologiei NFC, într-o fracțiune de secundă și într-un mod securizat.  

Q: Ce tipuri de comercianți vor avea mai multe beneficii de la tehnologia Mastercard contactless? 

A: Mastercard contactless este o alegere excelentă acolo unde viteza și comoditatea sunt importante și numerarul este metoda de plată dominantă. Exemple: benzinarii, restaurante cu servire rapidă, magazine, distribuitoare de automate, taxiuri etc.

Q: Unde pot găsi informații despre cursul valutar? 

A: Pentru a asigura un acces rapid la informații de curs de schimb, Mastercard a creat un instrument cu ajutorul mai multor surse de pe piață (cum ar fi Bloomberg, Reuters, băncile centrale și altele). 

Click aici pentru a accesa aplicația de schimb valutar 

Q: Care este cursul valutar în țara pe care o vizitez? 

A: Dacă vă doriți să aflați care este ultimul curs de schimb valutar în țara pe care o vizitați, vă rugăm să vizitați site-ul nostru pentru cele mai recente rate de schimb valutar. 

Q: Cum sunt taxat pentru conversia valutară? 

A: Vă recomandăm să contactați instituția financiară care a emis cardul dvs pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor din străinătate. Există un număr de tel. al serviciului suport clienți pe spatele fiecărui card.  

Q: Am făcut o achiziție în moneda locală, de ce am fost taxat cu un comision de conversie valutară? 

A: Vă recomandăm să contactați instituția financiară care a emis cardul dvs pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor din străinătate. Există un număr de tel. al serviciului suport clienți pe spatele fiecărui card.  

Q: Un comerciant nu mi-a oferit alegerea monedei la plată. Ce ar trebui să fac? 

A: Vă mulțumim pentru feedback și ne pare rău că ați avut o experiență neplăcută la un comerciant care acceptă Mastercard. Mastercard investighează toate plângerile de practici înșelătoare ale comercianților. În cazul în care doriți să discutați cu cineva despre această problemă, nu ezitați să contactați POI_Currency_Conversion@mastercard.com. 

Q. Cum pot raporta o taxă excesivă pentru conversia valutară? 

A: Vă mulțumim pentru feedback și ne pare rău că ați avut o experiență neplăcută la un comerciant care acceptă Mastercard. Mastercard investighează toate plângerile de practici înșelătoare ale comercianților. În cazul în care doriți să discutați cu cineva despre această problemă, nu ezitați să contactați POI_Currency_Conversion@mastercard.com. 

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici? 

A: Vă rugăm să contactați banca emitentă întrucât ei vă pot oferi informații complete.

Q: Cum pot contacta serviciul de operațiuni cu clienții Mastercard? 

A: Vă rugăm să expediați un email la adresa Customer_Support@mastercard.com 

Q: Cum pot începe acceptarea cardurilor Mastercard? 

A: Este foarte simplu. Primul pas pe care trebuie să îl faceți este să contactați o bancă și să aplicați pentru posibilitatea deservirii deţinătorilor de carduri Mastercard. 

Q: Cum pot accepta plățile electronice? 

A: Mulți procesatori de plată vă pot ajuta în acceptarea plăților electronice. Dacă nu aveți o aplicaţie mobilă sau un site web, puteți să vă adresați la furnizori terți care vă pot ajuta să creați un website, să adaugați opțiunea de coș de cumpărături și să sporiți securitatea site-ului și a tranzacțiilor ce se fac prin intermediul lui. 

Q: De unde pot descărca simbolurile Mastercard pentru a le utiliza pe website-ul meu? 

A: Accesați Mastercard Brand Center pentru a descărca materialele de care aveți nevoie. 

Q: Cum aplic pentru un card Mastercard? 

A: Cardurile Mastercard® sunt emise de toate instituţiile financiare importante. Pentru a afla care card Mastercard® se potriveşte mai bine nevoilor dvs, accesați secţiunea Găsește un card, unde vei găsi informaţiile despre cardurile Mastercard şi datele pentru contactarea băncilor emitente. 

Q: Care sunt beneficiile companiei în acceptarea cardurilor Mastercard? 

A: Fie că aveți o afacere sau vreți să începeți una, acceptarea Mastercard poate avea un impact pozitiv asupra sa. Aici sunt doar câteva dintre multele beneficii: 

Vânzări mai mari  

Consumatorii cheltuiesc mai mult atunci când nu sunt constrânși să plătească doar în numerar. Este posibil să observați un număr mai mare de achiziții de produse cu o marjă mai mare, precum și articole de specialitate. În plus, clienții pot vizita magazinul dvs mai des. 

O mai mare satisfacție a clienților  

Clienții tăi vor aprecia faptul că le permiteți flexibilitatea de a plăti în modul în care doresc să plătească - inclusiv cu cardul de plată. Clienții fericiți sunt clienți fideli. 

Achitarea mai rapidă 

Uită de număratul cash-ului, deservirea clienților va fi mai repidă cu ajutorul achitării cu cardul. 

Siguranța 

Cu volume mai mici de numerar, veți fi mai puțin vulnerabili la furt. 

Conversie valutară  

Plățile electronice cu cardurile Mastercard și Maestro se realizează în moneda în care comercializați bunurile și serviciile, indiferent de țara de proveniență a titularului de cardului. 

Q: Cum pot începe acceptarea cardurilor/plățile digitale? 

A: Accesați aici pentru mai multe detalii https://www.mastercard.md/ro-md/business/overview.html 

Q: Ce este comisionul de interschimb? 

A: Comisionul de interschimb reprezintă taxele plătite de acceptanți către emitenții de carduri privind tranzacțiile de cumpărare efectuate pe cardurile de plată. Acestea sunt doar una din mai multe componente de cost incluse în rata de discount a comerciantului. Mastercard stabilește comisioanele de interschimb, care reprezintă o metodă necesară și eficientă prin care Mastercard întreține o rețea de plăți dinamică. 

Q: Trebuie să suport vreun cost pentru a accepta plăți? 

A: Procesatorul dvs de plăți vă va oferi toate informațiile necesare despre costuri. 

Q: Lucrez în cadrul unei instituții publice și investighez un caz asociat unei plăți cu carduri Mastercard, cu cine pot vorbi? 

A: Vă rugăm să expediați un email către Centrul de Asistență pentru cazurile de siguranță și securitate, la adresa Law_Enforcement_Support@mastercard.com. Vă rugăm să nu indicați numerele de card în întregime în email; indicați doar primele 6 cifre ale numărului de card. O să vă răspundem la solicitare în termen de maxim 48 de ore lucrătoare.  

De asemenea, vă aducem la cunoștință că Mastercard nu gestionează conturi curente sau întreține relații comerciale cu deținătorii de carduri Mastercard. Cu toate că băncile sau instituțiile financiare emit carduri inscripționate cu marca și numele Mastercard, sub licența Mastercard, relația efectivă cu deținătorul de card se află în totalitate sub responsabilitatea instituției emitente. Drept urmare, orice informație despre conturile clienților este gestionată de către bancă sau instituția financiară care emite cardul Mastercard respectiv, și se află în responsabilitatea instituției financiare sau a băncii să emită periodic declarații, comunicări și note informative adresate posesorilor de carduri

Q: De unde pot descărca logo-uri Mastercard? 

A: Imaginile cu logo descărcabile, instrucțiunile de utilizare și autocolante personalizate sunt disponibile accesând Mastercard Brand Center.

Q: Nu îmi găsesc cardul Mastercard, cum îl pot raporta furat sau pierdut? 

A:  Dacă ați pierdut sau v-a fost furat cardul, trebuie să contactați imediat banca emitentă pentru a bloca cardul. Dacă vă aflați în străinătate, puteți să sunați la numărul internațional 001-636-722-7111. 

Q: Ce protecție am împotriva utilizării neautorizate a cardului meu Mastercard, în cazul furtului său? 

A: Odată ce raportați că cardul dvs Mastercard a fost pierdut sau furat, pe contul dvs nu ar trebui să se înregistreze nici o plată neautorizată. Totodată, vă recomandăm să urmăriți următoarele extrase de cont după constatarea pierderii sau furtului cardului, pentru ca să vă asigurați de acest lucru. Dacă observați tranzacții neautorizate, vă rugăm să contactați de urgență instituția emitentă a cardului dvs. 

Q: Cum pot primi un card nou în schimbul celui pierdut sau furat? 

A: Vă rugăm să contactați instituția emitentă a cardului în vederea înlocuirii celui pierdut sau furat. 

Q: De ce am fost taxat mai mult atunci când am plătit cu Mastercard? 

A: Un comerciant poate oferi un discount clienților săi în cazul în care plătesc în numerar, cu condiția ca reducerea să fie afișată într-un mod vizibil. 

Q: Au voie comercianții să îmi ceară un act de identificare la achitarea cu cardul Mastercard? 

A: Există situații în care comerciantul poate solicita de la deținătorul de card prezentarea unui act de identitate. De exemplu, în transport. În plus, în cazul în care cardul dvs Mastercard nu este semnat, un comerciant ar trebui să solicite act de identitate (dar să nu înregistreze datele) și să ceară deținătorului cardului să semneze cardul înainte de finalizarea tranzacției. Dacă sesizați activitate suspicioasă a unui comerciant vă rugăm să contactați banca emitentă. 

Q: Am încercat să fac o achiziție, dar cardul meu este refuzat. Ce ar trebui să fac? 

A: În cazul în care o tranzacție este refuzată, vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul. Uneori, băncile setează măsuri de securitate la anumite tipuri de tranzacții, ceea ce poate duce la tranzacții refuzate, pentru a reduce riscul de fraudare a tranzacţiilor dvs.

Q: Cum pot primi un card care să îl inlocuiască pe cel vechi? 

A: Reemiterea cardului  – poate fi efectuată pentru oricare categorie de reemitere (la expirare, la solicitare, pe motiv de pierdere sau furt, pe motiv de modificare a numelui/prenumelui deținătorului, alte scopuri). Vă rugăm să contactați instituția emitentă a cardului dvs. pentru a obține un card nou Mastercard.

Q: Am primit un apel telefonic/ e-mail de la Mastercard despre contul meu, dar pare a fi o înșelătorie sau un e-mail de phishing. Ce ar trebui să fac? 

A: Mastercard nu va solicita niciodată prin telefon sau e-mail informații despre datele personale, starea contului sau datele cardului. Suspectam că emailul/apelul telefonic primit de dvs este unul fraudulos. Consumatorii ar trebui să protejeze întotdeauna informațiile personale și să nu răspundă la e-mailuri sau apeluri suspecte. În cazul în care bănuiți o posibilă fraudă, vă rugăm să contactați imediat banca emitentă. De asemenea, vom aprecia dacă ați putea transmite e-mailul original la stopit@mastercard.com. 

Q: Cineva m-a sunat să îmi ofere o rată mai mică pe Mastercardul meu, dar pare a fi o înșelătorie. Ce ar trebui să fac? 

A: Mastercard nu contactează persoane fizice pentru a solicita informații personale, inclusiv legate de card sau starea contului. Dacă ați primit un apel telefonic nesolicitat, e-mail, mesaj SMS sau o solicitare pe rețelele sociale de la un individ care pretinde a fi un reprezentant Mastercard, nu răspundeți. Posesorii de carduri Mastercard ar trebui să protejeze întotdeauna informațiile cu caracter personal și datele cardului și să nu răspundă la e-mailuri sau alte mesaje suspecte. Dacă ați fost o victimă a unui atac de phishing și considerați că informațiile contului dvs ar fi fost compromise, vă rugăm să contactați imediat banca emitentă a cardului pentru a raporta incidentul. 

Q: Cred că achizițiile frauduloase au fost făcute cu cardul meu Mastercard. Cum pot să-l raportez? 

A: În cazul în care considerați că a fost făcută o achiziție frauduloasă sau banii au fost extrași fraudulos de pe cardul dvs Mastercard, trebuie să contactați imediat banca emitentă. Dacă vă aflați în străinătate, puteți apela la numărul internațional 001-636-722-7111. 

Q: Știu cine a comis frauda cu cardul meu Mastercard. Cum pot să-l raportez? 

A: În cazul în care considerați că aveți informații despre o persoană care a comis fraude prin utilizarea cardului Mastercard fără permisiunea dvs, vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul. Datele de contact pot fi localizate pe spatele cardului sau pe o un extras de cont lunar. Dacă nu cunoașteți numele instituției financiare sau nu o puteți localiza, puteți contacta echipa Mastercard Fraudă la FraudTeam@Mastercard.com. În cazul în care nu aveți acces la e-mail și preferați să expediați o scrisoare către Mastercard, vă rugăm să o expediați la următoarea adresă: 

Consumer Inquiries 

Mastercard 

2000 Purchase Street 

Purchase, NY 10577 

Q: Cred că cineva a aplicat pentru un card Mastercard în numele meu. Ce ar trebui să fac? 

A: Vă rugăm să contactați de urgență instituția emitentă a cardului dvs. 

Q: A fost o problemă de securitate cu contul meu și am primit un nou card. Cum pot obține mai multe informații? 

A: Vă încurajăm să contactați instituția financiară care a emis cardul. Date de contact pot fi localizate pe spatele cardului sau pe un extras de cont lunar. 

Q: Cum raportez o potențială fraudă? 

A: Dacă dețineți informații despre cineva care a comis fraude pe un cont Mastercard, vă rugăm să contactați procesatorul de plată pentru asistență în contactarea instituției financiare care a emis contul Mastercard.

Q: Sunt comerciant. Ce este Mastercard SecureCode? 

A: Mastercard SecureCode™ este un sistem antifraudă dezvoltat de Mastercard. Folosirea acestui sistem permite creșterea securității tranzacțiilor online, prin solicitarea unei parole la fiecare plată online. În caz de pierdere sau furt, cardul înrolat la 3D Secure, nu poate fi folosit de terțe persoane pentru cumpărături online . 

Q: Sunt consumator. Ce este Mastercard SecureCode? 

A: Mastercard SecureCode™ este un serviciu care sporește securitatea unui card Mastercard. Cu un cod unic - similar cu un cod PIN - veți obține o protecție împotriva utilizării neautorizate a cardului dvs atunci când faceți cumpărături online la comercianți. 

Q: Cum funcționează Mastercard SecureCode? 

A: Odată ce cardul sau comerciantul este înrolat în SecureCode, deținătorului de card i se va expedia în mod automat de către instituția financiară emitenta a cardului o parolă unică (SecureCode-ul) pentru finalizarea comenzii. SecureCode-ul este confirmat rapid de către instituția financiară și apoi achiziția este finalizată. Informația aferentă SecureCode-ul va fi expediată doar deținătorului de card. Comerciantul nu are acces la parolă. Este la fel ca în cazul introducerii codului PIN la un ATM. 

Q: Cum mă protejează Mastercard Secure? 

A: Atunci când efectuați o achiziție de la un comerciant online și introduceți corect SecureCode, confirmați că sunteți posesorul de card autorizat iar achiziția va fi finalizată. În cazul în care este introdus un SecureCode incorect, achiziția nu va fi finalizată. 

Q: Va trebui să obțin un card nou pentru a utiliza SecureCode? 

A: Veți putea utiliza oricare dintre cardurile existente Mastercard, atâta timp cât cardurile sunt de la o instituție financiară participantă. Dacă nu sunteți sigur că instituția financiară oferă acest serviciu, vă rugăm să contactați instituția financiară care v-a emis cardul. 

Q: Câte carduri pot înregistra în sistemul SecureCode? 

A:  Vă încurajăm să înregistrați toate cardurile Mastercard. Nu există nici o limită pentru cardurile înregistrate. Pentru detalii vă rugăm să contactați instituția financiară care v-a emis cardul. 

Q: Ce ar trebui să fac dacă nu-mi reamintesc SecureCode-ul? 

A: Puteți solicita să fie resetat SecureCode-ul sau puteți contacta Serviciul suport clienți al instituției financiare, la numărul pe care-l găsești pe partea din spate a cardului. 

Q: Dacă SecureCode-ul meu nu funcționează sau primesc un mesaj de eroare? 

A: Contactați Serviciul suport clienți al instituției financiare care v-a emis cardul la numărul de pe spatele cardului. 

Q: Ce fac dacă nu am primit SMS-ul cu SecureCode? 

A:Contactați Serviciul suport clienți al instituției financiare care v-a emis cardul la numărul de pe spatele cardului. 

Q: Ce se întâmplă când cardul meu expiră sau mi se modifică datele de facturare? Modifică informațiile mele de facturare? 

A: Emitentul cardului va actualiza automat aceste informații în profilul tău. 

Q: Sunt un comerciant on-line sau de afaceri, cum activez Mastercard SecureCode? 

A: Capacitatea de a instala SecureCode poate fi deja disponibilă prin intermediul procesorului de plăți. Tot ce trebuie să faceți este să: Contactați procesatorul de plăți pentru a confirma faptul că acesta participă la programul Mastercard SecureCode. Instalați un "plug-in" compatibil Mastercard SecureCode pe site. Testați site-ul cu un card Mastercard pentru a vă asigura că SecureCode funcționează corect. Afișați sigla Mastercard SecureCode pentru a permite clienților să afle că se pot face cumpărături on-line în siguranță. Transmiteți datele de tranzacție către emitentul cardului, prin intermediul procesului de autorizare normală folosind cîmpul Universal Cardholder Authentication Field (UCAF). 

Q: Cum pot să știu dacă un comerciant participă la SecureCode? 

A: Cei mai mulți comercianți participanți vor afișa sigla Mastercard SecureCode pe site-ul lor. Cu toate acestea, chiar dacă nu vedeți logo-ul SecureCode, comerciantul poate fi participant și vi se va cere să furnizezi SecureCode-ul tău.

Q: Dacă am o problemă la efectuarea unei plăți, pe cine pot contacta? 

A: Ar trebui să contactați instituția financiară care a emis cardul pentru întrebări legate de facturare și de taxe.

Q: Cum pot contesta o tranzacție? 

A: Vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul dvs. Numai emitentul dvs. deține informațiile detaliate și unice aferent tranzacțiilor, inclusiv ce drepturi aveți pentru a depune contestații. Procesul de dispută convenit de instituțiile financiare care emit Mastercard sau procesează tranzacții Mastercard este creat pentru a permite instituțiilor financiare să gestioneze disputele cu deținătorii de carduri și comercianții într-un mod formal. 

Q: Pe cine pot contacta dacă nu am primit niciodată produsul pe care l-am cumpărat on-line sau prin telefon? 

A: În cazul în care nu ați primit produsul pe care l-ați achiziționat sau dacă ați primit unul eronat, vă rugăm să contactați mai întâi comerciantul pentru a încerca să rezolve situația. În cazul în care nu se poate ajunge la un acord și doriți să contestați tranzacția, acest lucru trebuie să se facă în mod direct cu instituția financiară care a emis cardul Mastercard. De obicei, există un număr de serviciu clienți pentru instituția financiară pe partea din spate a cardului.  

Q: Cum pot obține o rambursare de la o companie care a dat faliment? 

A: Dacă ați achitat cu cardul Mastercard pentru o achiziție de la o companie care a dat faliment, puteți depune o contestație cu instituția financiară care a emis cardul. Vă rugăm să contactați instituția emitentă a cardului dvs. 

Q: Ce ar trebui să fac în cazul în care instituția financiară care a emis cardul Mastercard spune ca Mastercard a negat disputa mea? 

A: Cazul în care disputa a fost respinsă, instituția financiară care a emis cardul Mastercard va fi în măsură să explice motivul. Contactați Serviciul suport clienți al instituției financiare la numărul de telefon pe partea din spate a cardului. Puteți contacta oricând Centrul de Asistență Mastercard fie la numărul internațional de urgențe 001-636-722-7111 (în regim de taxă inversă). 

Q: Întâmpini probleme accesând pagina mastercard.com? 

A: Acest site este optimizat pentru următoarele browsere: 

  • Google Chrome (cea mai recentă versiune) 
  • Firefox (cea mai recentă versiune) 
  • Internet Explorer 11 
  • Safari (cea mai recentă versiune)