Cumpărături online fără probleme

De ce facem cumpărături online?

Internetul a schimbat pentru totdeauna obiceiurile noastre de consum, oferind o serie de avantaje față de cumpărăturile tradiţionale. Pe Internet, putem achita pentru achiziții 24 ore/7 zile aproape oriunde în lume. În plus, rețeaua online oferă o selecție mai largă a produselor, inclusiv mărci globale, ale căror produse nu pot fi vândute în țara Dumneavoastră

În majoritatea magazinelor online, puteți achita online - rapid, în siguranță și fără probleme. Este suficient de a respecta o serie de reguli simple.

În lume există 23 de miliarde de dispozitive cu acces la Internet

Volumul tranzacțiilor online crește de 5 ori mai rapid decât numărul plăților regulate

  • Verificați fiabilitatea magazinelor online. Pe site ar trebui să fie disponibile informațiile detaliate despre companie: date de contact, date legale, recenzii și reclamații ale clienților.
  • Introduceți informații de facturare numai pe site-urile securizate. Ele pot fi recunoscute după prefixul https: // de la începutul barei de adrese și din pictograma de blocare din browser.
  • Nu trimiteți niciodată prin e-mail informații privind contul bancar și cardul de credit.
  • Nu aveți încredere în site-urile care oferă produse sau servicii la prețuri suspect de mici.

Cum să vă protejați datele?

Petrecem tot mai mult timp online. Astăzi este deosebit de important să știm cum să protejăm datele personale pe Internet: nume, adresă, numărul de telefon și datele bancare.

Adesea, magazinele online necesită aceste informații pentru a efectua o plată sau a organiza livrarea bunurilor. Când se solicită datele Dumneavoastră, vânzătorul trebuie să confirme că tranzacțiile de pe site-ul său sunt sigure și informațiile Dumneavoastră personale rămân protejate.

Din păcate, în lume există mulți infractori cibernetici care mint utilizatorii, fură datele lor personale și efectuează alte activități frauduloase. Având informațiile, infractorii pot avea acces la un cont bancar, pot emite cărți de credit sau împrumuturi în numele utilizatorului și, în cele din urmă, vor distruge istoria de credit.

 

EXEMPLU

Irina a primit un e-mail de la o persoană străină care oferă bilete ieftine la concert. Scrisoarea conține informații detaliate despre cum acestea pot fi achiziționate. Făcând clic pe linkul din scrisoare, Irina a văzut într-o fereastră nouă de browser o pagină similară site-ului pentru cumpărarea de bilete. Ea a introdus numele, adresa și informațiile cardului de credit, dar nu a mai primit nici un bilet. Ulterior Banca a informat-o pe Irina că cardul ei de credit a fost folosit pentru a efectua mai multe tranzacții neautorizate în străinătate.

  • Nu deschideţi link-urile și nu deschideți fișierele primite de la străini prin e-mail și Messenger.
  • Instalați programe speciale pentru protecția datelor pe dispozitivele Dumneavoastră și nu uitați să le actualizați.
  • Utilizați numai parole puternice și schimbați-le în mod regulat.
  • Nu salvați parolele și codurile PIN pe calculatorul Dumneavoastră
  • Nu efectuați tranzacții sau achiziții bancare atunci când vă conectați la rețele publice Wi-Fi.
  • Efectuaţi în mod regulat copii securizate ale datelor de pe computer și de pe dispozitivele mobile.

Cum să vă protejați dispozitivele?

Mulți dintre noi folosesc smartphone-uri nu numai pentru a accesa Internetul și rețelele sociale, ci și pentru a face achiziții online. Acest lucru este convenabil, dar aveți grijă să vă protejați dispozitivul și datele de pe acesta.

EXEMPLU

Maxim a primit o invitație de la un prieten pentru a se alătura noului joc popular online. A făcut clic pe linkul de descărcare și a văzut site-ul unui magazin neautorizat de aplicații. La întrebările lui Maxim prietenul a răspuns, că site-ul funcționează fără probleme și este cel mai bun loc pentru descărcarea gratuită a jocului. Apoi Maxim şi-a amintit cum la o prezentare de securitate cibernetică i-au povestit despre riscurile de a descărca aplicații neautorizate. De aceea, el a refuzat politicos oferta prietenului.

  • Setați o parolă sau un cod PIN pe dispozitivele Dumneavoastră.
  • Folosiți funcția de actualizare automată pentru a instala cele mai recente versiuni ale aplicațiilor și sistemelor de operare imediat după lansare.
  • Asigurați-vă că dispozitivul nu se conectează la rețele necunoscute fără confirmarea Dumneavoastră.
  • Verificați cu atenție permisiunile pentru a accesa informațiile confidențiale pe care aplicațiile le solicită în timpul instalării. Instalați aplicații numai de la dezvoltatori de încredere.

Responsabilitatea personală a cumpărătorilor

Pentru ca achizițiile pe Internet să aducă numai bucurii, trebuie să fiţi foarte vigilenți. Băncile și sistemele de plăți fac tot posibilul pentru a proteja utilizatorii, dar şi însăşi cumpărătorii trebuie să întreprindă măsuri de precauție.

EXEMPLU

Veronica locuiește într-o regiune îndepărtată a Moldovei, de aceea pentru ea este convenabil să cumpere accesorii la modă prin Internet. Cu toate acestea, ea îşi face griji pentru securitatea sa, deoarece prietenii ei au devenit deja victime ale fraudelor. Veronica a ales un magazin online pentru cumpărături cu o interfață comodă, informații detaliate de contact și instrucțiuni clare referitoare la modul de returnare a mărfurilor. În afară de aceasta, site-ul magazinului descrie în mod clar politica de confidențialitate și explică condițiile de protejare a clientului atunci când plătește cu cardul de credit. Veronica achită pentru bijuteriile selectate și, în câteva zile, primeşte marfa prin poștă.

  • Utilizați parole puternice și unice pentru conturile Dumneavoastră online.
  • Verificați setările de confidențialitate și securitate în rețelele sociale și nu transmiteţi nimănui datele dumneavoastră de acreditare.   
  • Nu introduceți informații personale pe computerele publice sau în rețelele Wi-Fi deschise.
  • Verificați în mod regulat extrasele de pe contul bancar, achiziţiile la telefon și plățile online pentru a controla tranzacțiile suspecte.

Cum se ocupă reprezentanții companiilor de siguranța clienților?

Tehnologia SecureCode®

Când plătiți pentru achiziții pe site-uri care utilizează tehnologia SecureCode, treceţi la pagina băncii dumneavoastră, unde vi se va solicita să introduceți codul de verificare Mastercard SecureCode. Banca vă va trimite parola prin SMS sau prin intermediul aplicației mobile pentru a confirma plata. Acest cod nu este disponibil pentru vânzător și poate fi utilizat numai pentru o singură tranzacție.

Despre MASTERCARD

Mastercard — companie tehnologică care operează în industria plăților globale. Misiunea Mastercard este de a uni consumatorii, instituțiile financiare, întreprinderile comerciale și de prestare a serviciilor, precum și reprezentanții guvernului și ai mediului de afaceri, oferindu-le posibilitatea de a utiliza plăți electronice.

Mastercard gestionează o rețea de procesare rapidă a plăţilor. Realizăm tranzacții, efectuăm autorizații, compensări și calcule și oferim, de asemenea, soluțiile și serviciile necesare pentru aceasta. Facem procesul de plată chiar mai ușor și mai eficient prin crearea unei game largi de tehnologii și servicii de plată. Mastercard funcționează în mai mult de 210 de țări și în peste 150 de valute.

Rețeaua noastră asigură securitatea și fiabilitatea sistemului global de plăţi.